Türkiye’nin İlk Yerli ve %100 Elektrikli Aracı EVT S1 Neden Yoluna Devam Edemedi? (Bazen Sadece Başarı Tek Başına Yetmiyor!)
Hacettepe Üniversitesi’nden Milli Elektrikli Spor Otomobil Projesi: EVT S1
2012 yılında, Teknokent mühendisleri ve Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğretim üyeleri bir araya gelerek %100 Türk tasarımı olan EVT S1’in duyurusunu yaptı.
Elektrikli spor otomobil EVT S1, 2015 yılında tanıtıldığında büyük heyecan yaratmıştı. Türk mühendisliğinin ve emeğinin ürünü olan araç, yüksek performansıyla dikkat çekiyordu.
EVT S1, 141 beygir gücündeki elektrikli motoru sayesinde 0’dan 100 km/s hıza 7,5 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum 180 km/s hıza çıkabiliyordu. Ayrıca, 35 kWh batarya kapasitesiyle 300 km menzil sunan araç, hızlı şarj özelliğiyle de öne çıkıyordu.
Aracın şasisi yüksek mukavemetli alüminyum alaşımlı malzemeden üretilirken, gövdesi lifli polimer, karbon fiber ve cam elyafı ile güçlendirilmişti. Bu sayede hem dayanıklı hem de hafif bir yapı elde edilmişti.
EVT S1’in tanıtımının ardından büyük ilgi gördü ve seri üretime geçilmesi planlanıyordu. Ancak, tasarım ve üretim tamamlandıktan sonra gerekli finansman sağlanamadığı için proje durma noktasına geldi.
Mühendislerin maaşlarını alamaması ve finansman sorunları, EVT S1 projesinin prototip aşamasında kalmasına neden oldu. Projeye olan ilgi ve desteğin eksikliği, ülkenin yerli otomobil üretme potansiyelini değerlendirmesini zorlaştırıyor.
2016 yılında faaliyetlerine son verilen EVT S1 projesi, Türkiye’nin otomotiv endüstrisinde önemli bir yere sahip olacağı vurgulanarak üniversitede saklanmaya alındı. Ancak, finansman eksikliği inovatif projelerin önünde her zaman büyük bir engel oluşturdu.
Türkiye’de Garaja Kaldırılan Diğer Arabalar:
- Devrim Arabaları